Adevărul despre pateul de pe piața românească

Articol publicat de Echipa SmileFM la 10 octombrie 2013

Aproape toate tipurile de pate de pe piața românească, din cele 46 analizate, conțin aditivi alimentari (E-uri), relevă ultimul studiu realizat de Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România (ANPCPPSR) – InfoCons.

pate vascar

Rezultatele studiului au arătat că, din cele 46 de tipuri de pate analizate, 6,52% nu au niciun E, 19,56% au două E-uri, 13,04 % conțin șase E-uri, iar 8,69 % conțin nouă E-uri, scrie Agerpres.

Doar în pateul provenit de la doi dintre producătorii analizați nu a fost specificat niciun aditiv alimentar, în timp ce în alte trei produse ale altor producători/distribuitori s-a găsit numai conservant (E250), respectiv, nitrit de sodiu.

Cercetarea a mai arătat că 30,43% dintre produsele tip pate studiate nu au specificate informații cu privire la valorile energetice. Potrivit specificațiilor etichetelor, cele mai mari valori energetice sunt de 321 kcal/100 g, iar cea mai mică valoare este de 125 kcal/100 g.

Mostrele analizate au fost achiziționate în mod aleatoriu și anonim de reprezentații ANPCPPS România din supermarketurile de pe teritoriul țării, în perioada iulie — august 2013.

Producătorii/distribuitorii analizați sunt următorii: Scandia Food, Tulip Food Company (distribuitor: Marathon Distribution Group), Mega Image, Orkla Foods, Hame, Glina, Prefera Foods, Carrefour, Producție Ardealul, Billa, Auchan, Lidl Discount, Hypermarche, real,-Hypermarket, Vascar.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească, derulat de ANPCPPS România — InfoCons, în cadrul consorțiului International Consumer Research&Testing (ICRT) pentru produse și servicii la standarde europene, pentru ca alegerea consumatorului să fie făcută în cunoștință de cauză.