Există patru tipuri de utilizatori pe Facebook . Tu din ce categorie faci parte?

Articol publicat de Echipa SmileFM la 10 iulie 2017

Există patru tipuri diferite de utilizatori Facebook, de la oameni care utilizează reţeaua socială pentru a construi relaţii în lumea reală, la cei care se concentrează pe strângerea de „like-uri” şi atenţie, susţin cercetătorii, potrivit Independent.

Facebook deserted by millions of users in biggest markets

Un nou studiu etichetează utilizatorii platformei de socializare în patru categorii: constructorii de relaţii, cei care îşi ţin la curent prietenii, cei care îşi fac selfie-uri şi observatorii. Cercetarea s-a bazat pe un chestionar cu 48 de declaraţii pe care respondenţii trebuiau să le evalueze.

O echipă de la Universitatea Mormon Brigham Young din Utah a declarat că cei care se încadrează în categoria constructorilor de relaţii „răspund la postările altor persoane şi utilizează caracteristicile suplimentare de pe Facebook, în primul rând în încercarea de a fortifica relaţiile care există dincolo de lumea virtuală”.

Pentru ei, site-ul este „o extensie a vieţii reale” şi aceştia se identifică cu ideea potrivit căreia „Facebook mă ajută să-mi exprim dragostea faţă de familia mea şi îi permite familiei să-şi exprime dragostea faţă de mine”, a spus cercetătorul Tom Robinson.

Cei care îşi ţin la curent prietenii cu informaţiile de interes nu împărtăşesc detalii despre ei înşişi, ci „doresc să informeze pe toată lumea despre ce ce întâmplă în presă sau în zona lor de domiciliu”, sugerează Robinson.

Ei folosesc alte modalităţi pentru a păstra legătura cu familia şi prietenii.

Cei care îşi fac selfie-uri sunt cei care se promovează, postează poze, videoclipuri şi mesaje nu pentru a construi relaţii, ci pentru a atrage cât mai multe „like-uri” şi cer atenţie.

sursa:descopera.ro