miercuri, 27 octombrie , 2021

De ce NU SE ÎNGRAŞĂ ASIATICELE. Care este SECRETUL

Conform specialiştilor, femeile din Japonia nu au celulită, au grijă ce mănâncă şi sunt adeptele masajelor de tot felul. Totuşi, care este secretul lor?

În afara faptului că sunt înnebunite după agar-agar, o algă bogată în minerale al cărui efect gelifiant crește sațietatea și stimulează detoxifierea, asiaticele sunt adreptele principiului “Serveşte porţii mai mici şi mănâncă încet”. În plus, tot specialiştii subliniază că femeile japoneze nu urmează diete drastice de slăbire deoarece sunt minione în mod natural şi au o structură osoasă fină şi delicată.

iPod-ul alimentelor

Naomi Moriyama, autoarea cărţii “Japanese Women Don’t Get Old or Fat” („Femeile din Japonia nu îmbătrânesc şi nu se îngraşă”), spune despre ceea ce mănâncă asiaticele că este „iPod-ul alimentelor” şi, în speţă, al siluetei de vis. Astfel, femeile japoneze nu “cunosc” bătrâneţea şi nici obezitatea.

“Este vorba mai mult despre o cultură şi nu neapărat despre o dietă, un stil de viaţă sanatos, care nu implică numai mâncare sănătoasă!”, spune autoarea cărţii, care vorbeşte şi despre faptul că asiaticele ştiu cum să se …îndrăgostească de mâncare, adică să preţuiască hrana. Masa de dimineaţă este cea mai importantă, de aceea femeile japoneze care ţin la siluetă mănâncă mult dimineaţa, pentru a preveni poftele survenite peste zi. Micul lor dejun presupune supa miso, orez, ouă, peşte, legume, fructe şi ceai verde.

Nu au ce căuta în alimentaţie

Alimentele consumate sunt in mare parte  de sezon, proaspete. Mesele se servesc încet, iar meniurile sunt pregatite astfel încât să placă ochiului! Caloriile din felurile de mâncare nu se numără, dar carnea de pui şi de vită se consuma în cantităţi mici, iar pâinea şi produsele lactate nu au ce căuta în alimentaţie. Fructele sunt singurele alimente care se servesc la desert, însa porţiile sunt şi ele mici.

Pentru a mânca precum japonezele, Naomi Moriyama recomandă peştele gras (somon, macrou), legume (legume de mare, ridichiile albe, algele) orezul (brun), soia, tăieţei, fructe (mere Fuji, mandarine), ceai verde.

Fără excese

Dieteticienii în general spun că ar fi culmea să credem că japonezele sunt perfecte la capitolul alimentaţie. Dar fac multă mişcare şi evită alimentele semipreparate, salamurile, pateurile şi alte ingrediente ambalate, bazându-se doar pe ingrediente proaspete. Secretul alimentaţiei lor constă în ştiinţa de a îmbina toate nutrientele necesare unei sănătăţi de invidiat cu alimente cu puţine calorii.

Specialiştii explică procesul încetinit de ingerare a mâncării prin posibilitatea creierului de a realiza că stomacul este plin: “dacă mâncăm cantităţi mai mici la fiecare masă, vom ajunge în scurt timp să scăpăm de kilogramele în plus, dar şi să avem o viaţă sănătoasă, fără excese. Nu trebuie să micşorăm toate porţiile, ci doar pe cele care conţin calorii foarte multe”.

Vezi si

Primăria Găgești, prima instituție din județ care calculează automat taxele locale online și le încasează prin portalul de e-Guvernare

Primăria Găgești oferă posibilitatea plății tuturor taxelor locale și a amenzilor de pe orice dispozitiv …