Facebook a anuntat ieri activarea hashtag-urilor, urmand exemplul Flickr, Tumblr si Google+ care ofereau deja posibilitatea folosirii acestei optiuni. Potrivit Mashable, introducerea hashtag-urilor active pe Facebook devenise o posibilitate inca din martie 2013, dar anuntul oficial a venit abia pe 12 iunie 2013, sub forma unui comunicat de presa.
Pentru utilizatori, activarea hashtag-urilor inseamna posibilitatea cautarii tuturor discutiilor de pe Facebook axate pe un anumit subiect, redirectionarea catre alte retele de socializare daca hashtag-ul accesat apartine alteia (spre exemplu Instagram) si utilizatorii vor putea posta direct din feed-ul aferent unui anumit hashtag si al rezultatelor lui.
Episodul „Red Wedding” al Game of Thrones a generat 1,5 milioane de mentiuni pe Facebook, in conditiile in care serialul a avut 5,2 milioane de spectatori. De asemenea, editia din 2013 a Oscarurilor a generat 66,5 milioane de interactiuni (like-uri, comentarii si postari). Utilizatorii foloseau deja hashtag-urile, asadar urmatorul pas natural din partea Facebook a fost activarea lor, considera Mashable.
Wired subliniaza ca, in acest moment, hashtag-urile nu pot fi folosite pentru advertising.
Hashtag-urile active vor fi disponibile incepand cu miercurea viitoare pentru un numar limitat de utilizatori.