Din această lună, pacienții externați din spitale vor avea ocazia să reclame eventualele șpăgi cerute de medici dar și să le dea note de la 1 la 4 pentru îngrijirile medicale acordate în perioada spitalizării. Astfel, Ministerul Sănătății vrea să evalueze gradul de satisfacție al bolnavilor ce beneficiază de îngrijiri în spitalele publice. În acest sens, a fost implementat un mecanism de feedback al pacientului, prin care, în mod aleatoriu, pacienții externați vor primi prin sms ori e-mail un chestionar cu mai multe întrebări referitoare la condițiile de care au beneficiat în spitale.
Acum trei zile, a fost publicat în Monitorul Oficial nr. 18/2017 Ordinul ministrului sănătății 1501/2016, privind aprobarea implementării mecanismului de feedback al pacientului în spitalele publice. Scopul este de a evalua satisfacția bolnavilor cu privire la calitatea serviciilor, respectarea drepturilor și conduita morală a cadrelor sanitare. Se dorește, de asemenea, ca prin acest mecanism de feedback să se gestioneze sesizările ce privesc incidente de etică și integritate.
Față de varianta aplicată din februarie 2015 a acestui mecanism de feedback, cea intrată în vigoare pe 9 ianuarie îi protejează mai bine pe repondenți. Concret, pacienții nu vor mai primi la externare chestionarele tipărite, ci prin sms ori e-mail, așa că s-a eliminat “privirea aruncată peste umăr” de personalul spitalelor și, implicit, teama de a răspunde cinstit la întrebări. Mai ales că, în vechea variantă, chestionarele erau transportate de angajații spitalelor, în prezența căruia erau completate fără a fi sigilate, la operatorul IT, care le introducea în sistemul centralizat. Pe lângă riscul ca pacienții să fie influențați în răspunsuri de prezența medicilor sau a asistentelor, exista și cel ca personalul să elimine opiniile negative.
Prin noul mecanism, datele de contact ale bolnavilor externați vor fi înregistrate în baza de date electronică a Casei Naționale de Asigurări de Sănătate – Sistemul Informațional Unic Integrat, iar ulterior, exportate către Platforma informatică securizată a Mecanismului de Feedback al Pacientului, dezvoltată și întreținută de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS). STS va transmite, prin sms ori e-mail, respectivul chestionar către un eșantion statistic relevant, selectat aleatoriu la nivelul fiecărui spital. Evident, repondenților li se va asigura confidențialitatea
Sursa:obiectivvaslui.ro