duminică, 6 octombrie , 2024

Pacienții vor reclama șpăgile și vor da note spitalelor!

Din această lună, pacienții externați din spitale vor avea ocazia să reclame eventualele șpăgi cerute de medici dar și să le dea note de la 1 la 4 pentru îngrijirile medicale acordate în perioada spitalizării. Astfel, Ministerul Sănătății vrea să evalueze gradul de satisfacție al bolnavilor ce beneficiază de îngrijiri în spitalele publice. În acest sens, a fost implementat un mecanism de feedback al pacientului, prin care, în mod aleatoriu, pacienții externați vor primi prin sms ori e-mail un chestionar cu mai multe întrebări referitoare la condițiile de care au beneficiat în spitale.

pacienti-spital-2

 

Acum trei zile, a fost publicat în Monitorul Oficial nr. 18/2017 Ordinul ministrului sănătății 1501/2016, privind aprobarea implementării mecanismului de feedback al pacientului în spitalele publice. Scopul este de a evalua satisfacția bolnavilor cu privire la calitatea serviciilor, respectarea drepturilor și conduita morală a cadrelor sanitare. Se dorește, de asemenea, ca prin acest mecanism de feedback să se gestioneze sesizările ce privesc incidente de etică și integritate.

Față de varianta aplicată din februarie 2015 a acestui mecanism de feedback, cea intrată în vigoare pe 9 ianuarie îi protejează mai bine pe repondenți. Concret, pacienții nu vor mai primi la externare chestionarele tipărite, ci prin sms ori e-mail, așa că s-a eliminat “privirea aruncată peste umăr” de personalul spitalelor și, implicit, teama de a răspunde cinstit la întrebări. Mai ales că, în vechea variantă, chestionarele erau transportate de angajații spitalelor, în prezența căruia erau completate fără a fi sigilate, la operatorul IT, care le introducea în sistemul centralizat. Pe lângă riscul ca pacienții să fie influențați în răspunsuri de prezența medicilor sau a asistentelor, exista și cel ca personalul să elimine opiniile negative.
Prin noul mecanism, datele de contact ale bolnavilor externați vor fi înregistrate în baza de date electronică a Casei Naționale de Asigurări de Sănătate – Sistemul Informațional Unic Integrat, iar ulterior, exportate către Platforma informatică securizată a Mecanismului de Feedback al Pacientului, dezvoltată și întreținută de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS). STS va transmite, prin sms ori e-mail, respectivul chestionar către un eșantion statistic relevant, selectat aleatoriu la nivelul fiecărui spital. Evident, repondenților li se va asigura confidențialitatea

Sursa:obiectivvaslui.ro

Vezi si

Oamenii de ştiinţă au descifrat secretul tabloului ”Fata cu cercel de perlă”

Oamenii de ştiinţă cred că au descifrat secretul din spatele faimosului tablou “Fata cu cercel …