Cele mai periculoase drumuri naţionale vor avea, de anul viitor, separatoare cu role. Este vorba despre DN7, de pe Valea Oltului, dar şi de E85, spre Moldova.
Sistemul nu este prezent în Europa, iar cei de la Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere spun că l-au descoperit pe internet. Spre deosebire de separatoarele de beton, maşinile care intră în cele cu role se redresează mai uşor, spun inventatorii.
Clipul de prezentare vorbeşte despre avantajele noilor separatoare. O maşină ar scăpa astfel mai uşor dintr-o coliziune. Potrivit producătorului, după ce absorb şocul, rolele transformă energia de impact într-o energie de rotaţie.
Până acum, CNAIR a decis că vom avea separatoare cu role pe două drumuri naţionale. Pe DN7, pe Valea Oltului, dar şi pe drumul spre Moldova, scrie pro tv.
Potrivit CNAIR, parapete de acest tip au fost montate în Coreea, unde au fost inventate, dar şi în Australia. România ar fi prima ţară din Europa care le-ar folosi.
Reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu ştiu deocamdată la cât se ridică investiţia, dar speră să convingă producătorii să monteze câteva, de probă, gratuit.