În urma verificării dosarelor depuse de cei 81 de profesori interesați de fotoliile de director și director adjunct rămase vacante în unele unități școlare vasluiene, comisia județeană de organizare a concursului a respins 24 de dosare, fiind validate 57. Aceștia se „vor bate” pe un total de 86 de funcții de conducere, adică 63 de director și 23 de director adjunct.
La primul concurs organizat după aproape cinci ani pentru ocuparea fotoliilor de director și director adjunct din unitățile școlare vasluiene, respectiv cel din perioada septembrie – decembrie 2021, au fost vacantate 191 de funcții de conducere (147 de fotolii de director și 44 de director adjunct), pentru care s-au înscris 204 candidați.
În urma probelor de concurs, au fost promovați 105 candidați, respectiv 84 au optat pentru funcția de director, iar 21 pentru cea de director adjunct. Așa se face că, la final, au rămas vacante 86 de funcții, din care 63 de director și 23 de director adjunct.
Pentru acestea, în perioada ianuarie – martie 2022, se organizează un nou concurs, în acest sens înscriindu-se 81 de candidați pe cele 83 de posturi rămase vacante. În urma verificării dosarelor de către comisia județeană (între 26 – 28 ianuarie), au fost validate pentru a merge în etapa următoare un total de 57 de dosare, lista cu candidații admiși la evaluarea dosarelor fiind afișată ieri, 31 ianuarie.
Așa cum prevede calendarul concursului, pe 1 februarie se depun solicitările de analiză a cauzelor și eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică, acestea urmând să fie remediate între 2 – 3 februarie. În continuare, pe 4 februarie, se va afișa lista actualizată a candidaților admiși la evaluarea dosarelor. Ulterior, pe 8 februarie, se va face repartizarea candidaților pe centre de concurs. Candidații aflați în carantină sau în izolare la domiciliu își pot depune documentele cerute pe data de 17 februarie.
Potrivit aceluiași calendar, proba scrisă se va desfășura pe 18 februarie, tot în aceeași zi fiind programată și afișarea rezultatelor. În continuare, între 18 – 19 februarie, vor fi depuse eventualele contestații, acestea urmând să fie soluționate între 21 – 22 februarie. Rezultatele finale la proba scrisă vor fi afișate pe 22 februarie. Pentru cei aflați în carantină sau în izolare la data de 18 februarie, proba scrisă va avea loc pe 4 martie, iar depunerea și soluționarea contestațiilor – 4 – 5 martie.
Ulterior, între 4 – 8 martie, se va face înregistrarea opţiunilor candidaţilor pentru unitatea la care candidează şi, în funcţie de opţiune, depunerea documentelor pentru unităţile de învăţământ ce necesită avize suplimentare. După aceea, pe 14 martie, va fi publicat graficul de desfășurare a interviurilor, acestea urmând să fie susținute efectiv între 16 – 25 martie.
Urmează depunerea și soluționarea eventualelor contestații la interviu (17 – 29 martie), afișarea rezultatelor finale ale concursului (29 martie) și exprimarea opţiunilor candidaţilor declaraţi admişi pentru mai multe funcţii / unităţi de învăţământ (30 martie). Nu în ultimul rând, pe 31 martie, vor fi validate rezultatele finale, iar pe 4 aprilie vor fi emise deciziile de numire (cu aplicare de la 18 aprilie).
În ceea ce privește posturile de conducere rămase vacante la nivelul județului Vaslui după concursul din septembrie – decembrie 2021, vorbim despre 63 de fotolii de director și 23 de director adjunct ce urmează să fie ocupate prin concurs. Printre acestea, se regăsesc funcții de conducere și la unitățile școlare din mediul urban (Bârlad, Huși, Negrești și Vaslui), dar și din mediul rural, din localități precum Alexandru Vlahuță, Averești, Băcani, Berezeni, Bogdănești, Boțești, Codăești, Costești, Dănești, Delești, Dodești, Draxeni, Epureni, Fălciu, Ferești, Găgești, Gârceni, Ghermănești, Grivița, Hoceni, Hurdugi, Ibănești, Ivănești, Laza, Lipovăț, Lunca Banului, Mălușteni, Muntenii de Sus, Pogana, Puiești, Pungești, Roșiești, Ștefan cel Mare, Șuletea, Tanacu, Tătărăni, Târzii, Văleni, Vetrișoaia, Vladia, Voinești, Vutcani și Zăpodeni.