sâmbătă, 4 decembrie , 2021

Vezi aici „Portretul robot al soferului roman” !

Psihologul irlandez care a salvat mii de vieţi prin spoturi video şocante: şoferul român este nervos, vitezoman şi neatent.

politia rutiera

Venit pentru prima dată în România, David Lyle este invitatul de onoare din cadrul primei Conferinţe Europene de Siguranţă Rutieră organizată la Bucureşti, eveniment ce a început luni şi se va termina în marţi seară. Expertul a făcut, luni dimineaţă, şi o demonstraţie practică, studiind comportamentul şoferului bucureştean, într-una dintre cele mai aglomerate zone din Capitală, în Piaţa Unirii. Irlandezul, cunoscut drept unul dintre cei mai buni psihologi din Europa implicaţi în campanii de sporire a siguranţei rutiere, crede că şoferul român este stresat, nervos, vitezoman şi, de multe ori, neatent la trafic.

Ce este cu adevărat îngrijorător, crede el, este că, potrivit statisticilor oferite de Poliţia Română şi Eurostat, tocmai acest comportament al şoferului român stă la baza morţilor şi răniţilor grav în accidentele care au avut loc în ultimii ani. Numai anul trecut, 2.042 de oameni au murit şi alţi 8.860 au fost răniţi grav.

Deşi trendul este în scădere, mai ales din 2008, când au fost implementate mai multe campanii de prevenire a accidentelor, expertul irlandez semnalează că încă stăm foarte prost comparativ cu cele mai multe state europene.

94 de morţi la un milion de oameni

Dacă în 2012, la fiecare un milion de persoane, 27 de oameni au murit în accidente rutiere în Irlanda de Nord, în România numărul acesta este mai mult decât triplu, adică 94 de morţi. În urma ţării noastre, ca siguranţă pe străzile din ţările europene, nu se mai situează decât Grecia (96 de persoane) şi Polonia (110 persoane).

Vecinii noştri nu au scăpat nici ei de probleme, Ungaria având 64 de morţi şi Bulgaria 88 de oameni decedaţi în accidente rutiere, cifre raportate la milionul de locuitori. Statisticile aparţin Consiliului European de Siguranţă Rutieră (CESR) şi au fost luate în calcul 35 de ţări, media europeană fiind situată în jurul a 27 de morţi la un milion de oameni.

David Lyle a oferit, ieri, înainte de conferinţa de la Palatul Parlamentului, un scurt exemplu, chiar în mijlocul unora dintre intersecţiile aglomerate din Bucureşti, în Piaţa Unirii. După câteva zeci de minute de observare, dar şi pe baza statisticilor de care dispune, Lyle a făcut profilul şoferului român. ”Procentajul celor care poartă centură de siguranţă este mult mai scăzut decât în alte state, un pericol foarte mare pentru oamenii din România. Adaug la acest lucru viteza excesivă, am văzut multe maşini cum zburau din intersecţii. În plus, este un nivel destul de înalt al agresivităţii. Oamenii nu au răbdare, şoferii se apropie foarte mult de maşinile din faţă. Asta reflectă agresivitate, ca şi cum s-ar încerca intimidarea şoferului din faţă”, a explicat psihologul.

Vezi si

Studiu Leo Burnett | Când vine vorba despre vaccinarea împotriva Covid-19, există, într-adevăr, doar două Românii?

În contextul unor dezbateri tot mai aprige duse de cei pro- și anti-vaccinare împotriva Covid-19, …