În timp ce Elon Musk a aruncat în derizoriu ecusonul Twitter Verified transformând-ul într-un beneficiu foarte ușor de accesat pentru oricine alege abonamentul Twitter Blue, compania lui Mark Zuckerberk merge în direcția opusă, condiționând folosirea ecusonului Meta Verified de afișarea numelui real, verificat de angajații companiei.
Mark Zuckerberg, co-fondator și CEO Meta, a anunțat în luna februarie nou abonament contra-cost pentru utilizatorii Facebook și Instagram. Inspirat de celebrul celebrul însemn de culoare albastră aplicat conturilor Twitter „verificate”, ecusonul Meta Verified este tot un beneficiu oferit pe bază de abonament, distincția promițând utilizatorilor securitate mai bună a contului și acces rapid la suport tehnic din partea companiei.
Accesat pentru suma de 11.99 dolari pe lună dacă te abonezi de pe desktop, sau 15 dolari dacă te abonezi de pe un iPhone, ecusonul Meta Verified ar urma să vină cu obligativitatea afișării numelui legal trecut în cartea de identitate, sub numele de profil folosit la înregistrarea respectivului cont. Argumentul ar fi cel a unei mai bune transparențe față de ceilalți utilizatori, garantând acestora că în spatele contului pe care îl urmăresc se află o persoană reală.
Totuși, în timp ce utilizatorii fără notorietate probabil că nu ar avea o problemă cu afișarea numelui real, vedetele mai controversate ale platformei și utilizatorii care ar prefera mai degrabă să-și ascundă identitatea reală și deja probată de Meta în spatele unui pseudonim sunt lăsați doar cu opțiunea evitării respectivului ecuson, sau părăsirea respectivelor platforme de socializare.
Spre exemplu, Abigail Mac, un creator OnlyFans activ și pe Facebook/Instagram, a fost informată că nu-și poate primi abonamentul Meta Verified decât dacă-și afișează numele real, deconspirându-și întreaga activitate în fața prietenilor, rudelor și vecinilor din viața reală.