Cât de mult au stat românii pe internet și cât au vorbit la telefon pe durata pandemiei

Pe timpul pandemiei, românii au fost obligați să stea mai mult ca niciodat acasă, așa că au stat mai mult pe internet și au vorbit mai mult la telefon în această perioadă.

laptop

La începutul pandemiei, când mulți angajați au început să lucreze de acasă și copii să facă cursurile online, se punea problema că internetul s-ar putea să nu ne țină pe toți, pentru că va crește în mod exagerat consumul. Nu a fost cazul. Totuși, e clar că și românii au folosit mai mult internetul și au și vorbit mai mult la telefon, ca efect al pandemiei de coronavirus.

Potrivit Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, (ANCOM), în cele 60 de zile de stare de urgență, traficul de internet și date a crescut în medie cu 26%. Vorbim despre 30% în rețelele fixe și 5% în rețelele mobile. De asemenea, traficul de voce a înregistrat o creștere medie de 11%, comparativ cu cele 60 de zile de dinaintea instaurării stării de urgență.

„În contextul stării de urgență și necesității de distanțare socială, rețelele de comunicații ne-au permis să ținem legătura cu cei dragi, să lucrăm în siguranță de acasă, să facem școala online, pe scurt, să fim împreună conectați. Cred că abia acum, în astfel de momente de cumpănă, când constatăm că peste 2000 de PB de date au circulat prin rețelele de comunicații din țara noastră în cele 2 luni de stare de urgență, conștientizăm cu toții rolul esențial pe care îl au comunicațiile în viața noastră și cât este de important să avem o infrastructură sustenabilă. Modul în care au fost gestionate rețelele de către operatori în toată această perioadă este un motiv de mândrie pentru România”, a declarat Sorin Grindeanu, Președintele ANCOM.

De altfel, în perioada 16 martie-15 mai 2020, utilizatorii din România au consumat un trafic de internet și date de 1,8 mii PB (+30% față de perioada anterioară) în rețelele fixe, respectiv de 0,2 mii PB (+5%) în rețelele mobile.

Când au stat românii cel mai mult pe internet în pandemie

Se poate spune că, în România, anunțurile autorităților cu privire la măsurile restrictive impuse au influențat și traficul internetului și cel de voce. Astfel, ANCOM a identificat cele mai „ocupate” perioade din pandemie, care au coincis cu anunțurile autorităților.

Estimările ANCOM arată că cele mai aglomerate intervale orare din perioada stării de urgență, din punctul de vedere al utilizării rețelelor de comunicații fixe și mobile (internet și telefonie), au fost:

Între orele 18-19 în data de 22 martie 2020 – 2,3 PB, cel mai mare consum de internet și date în rețelele fixe. Vorbim aici despre momentul instituirii primelor restricții impuse de Ordonanța Militară nr. 2 privind masuri de prevenire a răspândirii COVID-19 – închiderea mall-urilor, suspendarea activității cabinetelor stomatologice și interzicerea intrării în România a cetățenilor străini și apatrizilor.

Între orele 11-12 în data de 23 martie 2020 – 35 milioane minute vorbite, cel mai mare consum de voce. Momentul instituirii restricțiilor de circulație a persoanelor în intervalul orar 22:00-06:00, în baza Ordonanței Militare nr. 2 din 21 martie 2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19; declarație de presă a Președintelui României.

E important de menționat că românii au păstrat „tradiția” și au vorbit mai mult la telefon în ziua de Paște. Potrivit ANCOM, o creștere similară s-a înregistrat și în data de 19 aprilie 2020 (orele 11-12), un vârf tradițional în prima zi de Paști.

Între orele 20-21 în data de 25 martie 2020 – 0,25 PB, cel mai mare consum de internet și date în rețelele mobile. Momentul instituirii interdicțiilor de circulație a tuturor persoanelor în afara locuinței și suspendarea unor zboruri, în baza Ordonanței Militare nr. 3 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19.

Vezi si

YouTube pune stop clipurilor care promovează obiceiuri alimentare nesănătoase

Ușor de viralizat prin promovarea către un public numeros, mereu în căutarea de soluții pentru …