Pacienţii externaţi vor putea turna tot ce nu le place în spitale şi mai ales dacă au fost nevoiţi să dea şpagă.
Noul formular de chestionare a pacienţilor, prin care aceştia vor putea să spună cât de satisfăcuţi au fost de actul medical şi de modul în care au fost trataţi într-o unitate spitalicească, va fi implementat la nivel naţional. Proiectul pilot a fost probat în cinci spitale din ţară, iar de săptămâna aceasta va fi utilizat în toate spitalele.
Concret, pacienţilor externaţi i se vor cere numerele de telefon/adresele de e-mail şi cam jumătate dintre ei vor fi chestionaţi, în mod aleatoriu. Ei vor putea răspunde de acasă, prin telefon sau prin e-mail, nu în prezenţa medicului sau a asistentei, ca până acum. Ei vor primi nouă întrebări, printre care şi una referitoare la condiţionarea actului medical de oferirea unor foloase necuvenite.
“Întrebările sunt relativ simple şi relativ scurte. Dacă actul medical a fost condiţionat de primirea unor sume de bani, atunci pacientul este întrebat dacă vrea să ofere detalii suplimentare şi va exista un contact între acesta şi Direcţia Generală Anticorupţie”, explică specialiştii.
Autorităţile din domeniu au arătat că satisfacţia pacienţilor, conform vechilor formulare, era de peste 98%, o cifră deloc credibilă, mai ales că în cele cinci unităţi în care a fost implementat proiectul pilot s-a dovedit că procentul este mult mai scăzut.
Cei care vor răspunde la chestionare vor rămâne anonimi, dar rezultatele sondajelor vor fi făcute publice.
După publicarea în Monitorul Oficial a ordinului de implementare a noului chestionar, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale va începe să trimită pacienţilor, prin sms, nouă întrebări privind gradul de satisfacţie asupra tratamentului medical de care au beneficiat: “Cât de mulţumit eşti de serviciile medicale oferite de spital?”, “A fost nevoie să cumperi medicamente sau materiale sanitare?”, “Cât de mulţumit eşti de activitatea şi implicarea medicului?”, Cât de mulţumit eşti de curăţenia din spital?”, “Cât de mulţumit eşti de implicarea şi activitatea asistentelor medicale?”, “Ai primit explicaţii clare cu privire la diagnostic şi tratament?”, “Ai recomanda unei persoane apropiate să se trateze la acest spital?”, “Starea ta de sănătate este mai bună după externare?”, “Ţi s-au solicitat bani sau atenţii de către medici sau asistente?”.
La aceste întrebări se va putea răspunde cu “da” sau “nu”.
Sursa:obiectivvaslui.ro