Serviciile medicale acordate în spitale, notate de la 1 la 4

Pentru a evalua gradul de satisfacţie al pacienţilor care beneficiază de îngrijiri în spitalele publice, Ministerul Sănătăţii va implementa un mecanism de feedback. În mod aleatoriu, cei externaţi vor primi, prin sms ori e-mail, câte un chestionar referitor la condiţiile de care au beneficiat.hospital hallway_iStock

 

Pacienţii vor da note.

Cei chestionaţi vor trebui să răspundă la zece întrebări. La patru dintre acestea, respectiv „Cât de mulţumit eşti de serviciile medicale oferite de spital?”, „Cât de mulţumit eşti de activitatea şi implicarea medicului?”, „Cât de mulţumit eşti de curăţenia din spital?” şi „Cât de mulţumit eşti de activitatea şi implicarea asistentelor medicale?”, trebuie să dea note între 1 şi 4: 1 – foarte nemulţumit, 2 – nemulţumit, 3 – mulţumit şi 4 – foarte mulţumit.
La celelalte întrebări vor trebui să răspundă cu DA sau NU. Acestea sunt: „A fost nevoie să cumperi medicamente sau alte materiale sanitare?”, „Ai primit explicaţii clare cu privire la diagnostic şi tratament?”, „Ai recomanda unei persoane apropiate să se trateze la acest spital?”, „Starea ta de sănătate este mai bună după externare?” şi „Ţi s-au solicitat bani sau atenţii de către medici sau asistente?”.
În cazul în care cei întrebaţi recunosc faptul că au fost condiţionaţi să dea şpagă, urmează o ultimă întrebare, respectiv „Doreşti să raportezi responsabilului anticorupţie al Ministerului Sănătăţii faptul că ţi s-au solicitat bani sau atenţii?”. Dacă şi aici răspunsul e DA, Compartimentul de Integritate va fi notificat de Platforma informatică securizată a Mecanismului de Feedback al Pacientului şi va intra în legătură cu pacientul pentru a clarifica speţa şi, după caz, va sesiza autorităţile abilitate.
Tot în proiectul de ordin aflat în dezbatere publică se arată că rezultatele Chestionarului de Feedback al Pacientului vor fi publicate trimestrial pe pagina web transparenta.ms.ro, administrată de Ministerul Sănătăţii, dar dezvoltată şi întreţinută de STS. Analiza rapoartelor trimestriale şi sesizărilor primite de la pacienţi va reveni în sarcina consiliilor de etică din spitale.

Sursa:obiectivvaslui.ro

 

Vezi si

Cardurile sociale, pregătite pentru a doua alimentare

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a publicat programul după care se va vira a …