Momentul când Uniunea Europeană a adoptat legea prin care obligă producătorii de dispozitive (looking at you, Apple) să adopte standardul de încărcare USB-C pe toate produsele vândute în UE a reprezentat începutul cruciadei împotriva practicilor dăunătoare pentru consumatori pe care unele companii le adoptă.
Dar acum, lucrurile încep să devină mai serioase. Zilele trecute, o nouă lege numită Digital Markets Act (DMA) tocmai a intrat în vigoare, iar cu ea, oficialii europeni vor să facă companiile mari din tehnologie să fie mai deschise și mai transparente când vine vorba de promovarea serviciilor care nu sunt proprietare companiei respective și nu numai. Dar hai să le luăm pe rând.
Am spus mai sus că legea a intrat deja în vigoare, dar regulile vor începe să fie aplicate din luna mai 2023. Până atunci, o echipă formată din 20 de oficiali din Uniunea Europeană vor decide ce companii se încadrează la categoria „gatekeepers”, adică ce companii sunt în poziții de putere pe piața tehnologiei.
Gatekeeper poate fi orice companie al cărei produs (fie că vorbim despre marketplace-uri online, sisteme de operare, platforme de social media, platforme de video sharing, infrastructuri de cloud și lista poate continua) este folosit sau distribuit în mai multe țări din Uniunea Europeană și al cărei poziție în top este de durată și stabilă. Practic, în această categorie se vor încadra cele câteva companii imense din lume care conduc internetul.
Citește mai mult: https://zonait.ro/uniunea-europeana-reguli-internet/